Celem Sympozjum Naukowego NEURODYDAKTYKI jest wymiana wiedzy, doświadczeń i poglądów na temat szeroko rozumianej neurodydaktyki a szczególnie praktycznych zastosowań wiedzy z tego zakresu.
Tematy główne konferencji dotyczyć będą zagadnień związanych z biologią mózgu, neurodydaktyką, memetyką, neurolingwistyką, psychologią, pedagogiką, „dydaktyką ewolucyjną”.
W ramach konferencji zastanowimy się m.in. nad znaczeniem i rzeczywistą rolą neurobiologii w edukacji, autorytetem nauczyciela, znaczeniem płci w osiągnięciach szkolnych (neuroseksualność człowieka), biologicznymi podstawami oceniania, znaczeniem kompetencji jakie kreuje szkoła poza jej środowiskiem społecznym, mózgami uczniów i ich nauczycieli, wpływem TIK na rozwój i funkcjonowanie mózgu, komunikacją w aspekcie neurobiologicznym (zwłaszcza w kontekście znaczenia mechanizmów lustrzanych).
Do uczestnictwa zapraszamy nauczycieli, pedagogów, psychologów, naukowców, lekarzy, przedstawicieli Oświaty oraz innych zainteresowanych tematyką.