18 października 2019 piątek Wydział Nauk Przyrodniczych, Instytut Biologii, Biotechnologii i Ochrony Środowiska ul. Bankowa 9 Katowice – aula (I piętro) |
|
11:00 – 11:20 | Uroczysta Inauguracja V Ogólnopolskiego Sympozjum Naukowego Neurodydaktyki |
11:20 – 12:00 | dr Andrzej Augustynek Akademia Górniczo-Hutnicza w Krakowie Neurobiologiczne podstawy schizofrenii, jako choroba młodych ludzi |
12:05 – 13:05 | dr Marek Kaczmarzyk Instytut Biologii, Biotechnologii i Ochrony Środowiska, Uniwersytet Śląski w Katowicach Czy wcześniej zawsze znaczy lepiej? Znaczenie późnych interwencji edukacyjnych |
13:05 – 13:25 | Przerwa kawowa |
13:30 – 15:00 | dr hab. Piotr Łaszczyca Instytut Biologii, Biotechnologii i Ochrony Środowiska, Uniwersytet Śląski w Katowicach Dziedzictwo i świadomość. O dziedzictwie przyrodniczym ludzkości, globalnych zagrożeniach i społecznej oraz indywidualnej świadomości stanu świata i konsekwencji. lub Śmierć wstydu – Wstyd i jego śmierć w perspektywie biologicznej.*Uczestnicy Sympozjum podczas przerwy kawowej będą mogli sami zdecydować którego wykładu zechcą wysłuchać. |
15:05 – 15:30 | mgr Ewa Bensz-Smagała Katedra Psychologii, Górnośląska Wyższa Szkoła Handlowa im. W. Korfantego w Katowicach Jak uczy się mózg autystyczny? |
15:30 – 15:50 | Przerwa kawowa |
15:55 – 16:40 | mgr Łukasz Remisiewicz Uniwersytet Gdański Umysł stestyzowany. Niezamierzone konsekwencje egzaminów szkolnych |
16:45 – 17:00 | Zamknięcie I dnia V Ogólnopolskiego Sympozjum Naukowego Neurodydaktyki |
19 października 2019 sobota Wydział Nauk Przyrodniczych, Instytut Biologii, Biotechnologii i Ochrony Środowiska ul. Bankowa 9 Katowice – aula (I piętro) |
|
09:00 – 09:10 | Otwarcie II dnia V Ogólnopolskiego Sympozjum Naukowego Neurodydaktyki |
09:10 – 10:40 | dr Marzena Żylińska Budzące się szkoły Co warto wiedzieć o działaniu pamięci |
10:45 – 11:45 |
dr Adrianna Kloskowska Zespół Placówek Edukacyjno-Rewalidacyjnych w Grudziącu A co jeśli mózg ucznia pracuje inaczej, czyli jak kształtować przestrzeń edukacyjno-wychowawczą mózgów nieneurotypowych? |
11:45 – 12:05 | Przerwa kawowa |
12:10 – 13:10 | dr hab. Marek Migalski, dr Marek Kaczmarzyk Dyskusja z udziałem publiczności Polityk wobec zmiany roli szkoły w społeczeństwie informacji |
13:15 – 14:15 | dr Urszula Opłocka Szkoła Podstawowa nr 61 we Wrocławiu Pożądane trudności |
14:15 – 14:35 | Przerwa kawowa |
14:40 – 15:40 | Angelika Talaga Godmother Przetwarzanie głębokie podczas tworzenia notatek z lekcji i efektywna nauka w domu. Zbiór technik dla nauczyciela i ucznia. |
15:45 – 16:15 | mgr Marta Ciesielska Zespół Państwowych Szkół Muzycznych w Krakowie, Szkoła Muzyczna I st. w Koszycach Neurobiologia zaufania |
16:20 – 17:05 |
mgr Tomasz Bilicki Fundacja Innopolis Akceptacja biologicznego rozwoju ucznia, a budowanie relacji |
17:05 – 17:15 | Zamknięcie II dnia V Ogólnopolskiego Sympozjum Naukowego Neurodydaktyki |
Wydział Nauk Przyrodniczych, Instytut Biologii, Biotechnologii i Ochrony Środowiska ul. Bankowa 9 Katowice – sala 121 – sala obrad Rady Instytutu (I piętro) |
|
18:30 | Poczęstunek i rozmowy kuluarowe |
20 października 2019 niedziela Wydział Nauk Przyrodniczych, Instytut Biologii, Biotechnologii i Ochrony Środowiska ul. Bankowa 9 Katowice – aula (I piętro) |
|
09:00 – 09:10 | Otwarcie III dnia V Ogólnopolskiego Sympozjum Naukowego Neurodydaktyki |
09:10 – 10:10 | dr Marzena Żylińska, dr Marek Kaczmarzyk Dyskusja z udziałem publiczności Nurty edukacji alternatywnej w świetle wiedzy o procesach uczenia się. |
10:15 – 11:45 | dr hab. Monika Kaczmarek-Śliwińska Uniwersytet Warszawski Jeśli dzieci są w sieci, to gdzie są ich opiekunowie? O świadomości i kompetencjach dorosłych w perspektywie towarzyszenia dzieciom w nowych mediach. |
11:45 – 12:05 | Przerwa kawowa |
12:10 – 13:10 | mgr Robert Bielecki Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Koninie Neurodydaktyka na tle wieloparadygmatyczności dydaktyki. Konsekwencje teoretyczne i praktyczne wskazówki w pracy z uczniami. |
13:15 – 13:45 | mgr Janina Sabat Uniwersytet Śląski w Katowicach Depresja dzieci i młodzieży – znaczenie wczesnej interwencji, farmakoterapii i psychoterapii. |
13:45 – 14:00 | Uroczyste zamknięcie V Ogólnopolskiego Sympozjum Naukowego Neurodydaktyki |